UD8 Act. ampliació .

Activitat 1:
Llegeix amb atenció el text,raona i respon a les preguntes.

Diversitat cultural a la familia i a l'aula.

La diversitat cultura es manifesta en l'ambient familiar quan la parella prové de diferents cultures.
Els fills que naixen d'esta família es nodreixen de les aportacions d'ambdós. Els quals han de conservar i difondre.
La diversitat cultura es manifesta en l'aula i en la institució educativa quan els educands provenen de grups culturals diferents. El compartir l'aula amb xiquets de diferents color o costums lluny de ser un motiu de conflicte deu motivar en nosaltres actituds de respecte i interessos per aprendre d'ells.
La diversitat cultura en la família i en l'aula són un patrimoni que hem de valorar, perquè són una oportunitat per a nodrir-nos de diferents formes d'interpretar la realitat i d'expressar social,  Cultural  I lingüísticament el món que ens rodeja.
El racisme,  La discriminació i la marginació són productes de la falta de (maduració) la valoració de la nostra pròpia cultura  O de les altres cultures del nostre país. Per a aconseguir un desenvolupament autèntic i sostingut hem de ser conscients de la riquesa que tenim en la nostra heterogeneïtat.
Hem d'enfrontar i evitar l’homogeneïtzació de la societat, la imposició de modes cultures i la còpia i imitació passiva d'altres cultures.
Contesta les preguntes següents:
1. Perquè la diversitat cultural es manifesta en àmbit familiar?
2. De quina manera es dóna la diversitat cultural en a l'aula i en la Institució Educativa?
3. Perquè es dóna el racisme, la discriminació en la família i en l'aula?
4. Perquè hem d'evitar l’homogeneïtzació de la societat?


Activitat 2.

Calcula la densitat de població d'Espanya en l'any 1900. Has de tenir en compte que, en aquell any, Espanya tenia 18.000.000 habitants i que la superfície del nostre país és de 505.000 Km2.


Activitat 3.

Escriu una redacció en la qual contis quins problemes pot tenir un immigrant que arriba a una gran població amb pocs diners, que no coneix el nostre idioma, que no té amics ni coneguts i manca de treball.

0 comentarios:

Publicar un comentario