UD12- Patrimoni.Preguntes debat.


Per saber que coneixements tenim del tema , farem un debat a partir d'aquestes preguntes:

  • Quins espais protegits coneixes de Balears?
  • És important protegir aquests espais? Perquè?
  • Què es protegeix essencialment?
  • Què saps de Ses Salines d'Eivissa?
  • Què t'agradaria saber?

UD10- Sortida al Museu Puget.

Mirar les obres personalment ha estat un de les majors sorpreses que s'han portat, en cadascuna d'elles han descobert moltes coses noves. Aquestes són algunes de les instantànies.

UD10- Imatges. Narcis Puget.




Debatre amb el grup classe aquestes preguntes:

- Coneixes algunes d'aquestes pintures?
- Que representen?
- Que tècniques utilitzen?
- Van escoltar parlar alguna vegada de Puget?
- Que t'agradaria saber d'aquests artistes?


Sortida al Museu Puget.
Durant la sortida tria tres obres que més t'agradin i realitza una fitxa informativa de tota la informació que coneguis d'ella.

UD11- Taller d'experimentació. Art rupestre.


L'art rupestre.



UD 4· Video - Propietats de la matèria

Propietats de la matèria.

Gairebé sempre que mirem al nostre voltant, podem distingir les diferents classes de matèria que formen els cossos que ens envolten. Així distingim la fusta, el plàstic i la pintura de la cadira que fem servir per seure, el vidre i l'alumini de la finestra, etc. 

Sabem que totes aquestes substàncies són matèria i que cadascuna d'elles és diferent de les altres. Si totes són matèria, han de tenir alguna cosa en comú, alguna propietat que ens permet afirmar que totes elles són matèria. 


D'altra banda, com podem distingir una substància d'una altra, també ha d'haver alguna cosa que ens permet diferenciar-les. Aquesta cosa que ens permet identificar i distingir les coses rep el nom de propietat.

UD 2 Video - L'Any 2010 Internacional de la Biodiversitat. 2011 és l'Any Internacional dels Boscos


Hem començat un nova unitat de treball, encara estem en procés però tenim idea d'investigar sobre els ecosistemes i les amenaces a les quals estan exposats, en conseqüència de tot això estudiarem també com a afecta a la biodiversitat.

L'Any 2010 Internacional de la Biodiversitat.L'ONU va declarar l'Any 2010 com l'Any Internacional de la Biodiversitat . Durant tot l'any innombrables iniciatives es varen s'organitzar per difondre informació, promoure la protecció de la diversitat biològica i encoratjar a les organitzacions, institucions, empreses i públic en general a prendre mesures directes per reduir la pèrdua constant de la diversitat biològica global.

Video oficial del Año Internacional de la Diversidad Biológica 2010



Si el 2010 va ser l'Any Internacional de la Biodiversitat, aquest 2011 és l'Any Internacional dels Boscos. Així ho ha declarat l'Assemblea General de les Nacions Unides en un intent de cridar l'atenció dels ciutadans i habitants d'aquest planeta per participar activament en la recuperació i conservació de les masses arbòries mundials, recordant que els boscos són part essencial del desenvolupament sostenible de la Terra, a causa dels beneficis econòmics, socioculturals i ambientals que ens proporcionen aquests bells ecosistemes.




Rúbrica d’ avaluació de les habilitats de navegar per Internet i fer un bon treball de recerca.

Rúbrica d’ avaluació de les habilitats de navegar per Internet i fer un bon treball de recerca.
Criteris d’avaluació/
Nivells d’ expectativa
(0-1)
(1-2)
(2-3)
(4-5)
Punts
Us d’Internet
Necessita ajuda per utilitzar els enllaços suggerits o per navegar dins una web.
Usa ocasionalment els enllaços suggerits i navega amb facilitat sense  ajuda.
Generalment és capaç d’utilitzar els enllaços suggerits per trobar la informació i navega fàcilment sense ajuda.
Utilitza amb èxit els enllaços suggerits per a trobar la informació i navega amb facilitat sense ajuda.

Informe/ resum
L’informe és difícil de llegir no conté la informació demanada.
L’informe inclou la major part d’informació demanada i és comprensible.
El resumen inclou tota la informació demanda i és comprensible.
El resumen està clarament  detallat i inclou tota la informació demandada.

Quantitat d’ informació.
Un o més dels temes no han estat tractats.
Tots els temes han estat tractats i la major part de les preguntes han estat contestades com a mínim amb una frase.
Tots els temes han estat tractats i la major part de les preguntes contestades com a mínim dues frases cada una.
Tots els temes han estat tractats i totes les preguntes contestades amb dues o tres frases cada una.

Qualitat d’informació.
La informació no te res o poc a veure amb el tema principal.
La informació està clarament relacionada amb el tema principal però no hi ha exemple.
La informació està clarament relacionada amb el tema principal i es reforça amb un o dos exemple.
La informació està clarament relacionada amb el tema principal i es reforça amb difersos exemple.

Rúbrica d'autoavaluació. Mestre

   
Rúbrica d’ autoavaluació. Mestre

Tots
Quasi tots
Alguns
ningú
Els alumnes han assolit els objectius.




He treballat tots els continguts que tenia programat.




El nivell d’implicació dels alumnes ha set suficient.





Si
Gairebé tots
pocs
no
Els materials han estat els adequats.




Han arribat al  nivell de motivació que m’havia plantejat?




L’organització del temps ha set l’adequada?








Observacions:







Rúbriques d'autoavaluació d'alumnes. Feina en grup.

 
Autoavaluació de la meva feina en grup . Nom:

MAI
GAIRABÉ MAI
GAIRABÉ SEMPRE
SEMPRE
Em vaig prendre seriosament la feina des del principi?




He  seguit les instruccions del treball?




He tingut una actitud participativa aportant idees i observacions?




He acceptat bé les critiques?




M’he comportat bé amb els companys?




He necessitat que els companys em diguessin què havia de fer ?




He aprofitat bé el  temps a les  classes?




En els moments de  desacord, he  escoltat  les opinions dels altres?




M’he organitzat i he anat complint el calendari estable?




He dedicat el temps necessari per la preparació del treball?




A l’exposició, em sabia el tema?




He em prat una veu clara i una bona entonació.